Mi az a BNPL fizetési megoldás? (“Vásárolj most, fizess később!”)
Egy új fizetési megoldás webáruházakban, mely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a megvásárolt termékeket csak később fizessék ki, miután a termék már megérkezett, és akár ki is tudták próbálni. A bírálat néhány másodperc alatt végbemegy, nem szakítja meg a vásárlási folyamatot, nem kell beküldeni semmilyen extra dokumentumokat sem.
A BNPL szolgáltatás előnyei
- KÉNYELMES, a megvásárolni kívánt terméket azonnal megrendelheti, fizetni ráér később, átvételt követő 14 napon belül
- BIZTONSÁGOS, a vásárló még a fizetést megelőzően meggyőződhet arról, hogy pontosan azt az árut kapja meg, amit megrendelt
- GAZDASÁGOS, ugyanis a BNPL szolgáltatás a vásárló részére nem okoz többletköltséget
A BNPL szolgáltatás a ShopRenter webáruzházakba teljeskörüen integrálva van, ezért annak technikai megvalósítása egyszerű feladat.
Két típusa létezik, az egyik a lakossági másik pedig az üzleti BNPL fizetés.
– Lakossági BNPL szolgáltatás
Magyarországon jelenleg ilyet az Izzypay kínál lakossági ügyfeleknek.
Így segíti a BNPL szolgáltatás a webáruházat
- Növekszik a vásárlói kosár értéke. Ágazattól, terméktípustól, célközönségtől és sok egyéb paramétertől függően a A BNPL bevezetését követően az átlagos kosárérték 15-85% közötti növekedése tapasztalható (nemzetközi staisztikák). Könnyebbé válik a magasabb értékű termékek értékesítése.
- Csökken a kosárelhagyók száma: A BNPL bevezetését követően a befejezetlen vásárlások száma 35%-kal csökkent, ami jelentős volumennövekedést eredményezhet.
- Javul a vásárlói elégedettség és élmény, csökken a lemorzsolódás. A BNPL bevezetése jelentős mértékben hozzájárul a márkahűség kialakulásához és csökkenti az ügyfél lemorzsolódás mértékét. A zökkenőmentes vásárlási élmény 76%-kal növelheti a vásárlás megvalósulásának valószínűségét.
- Csökken az ügyfélszerzés költsége, elsősorban a „Z” generáció tagjai lesznek fogékonyak erre az újdonságra. A felmérésekben résztvevő „Z” generáció (>1996) tagjainak 44%-a részesítette előnyben a BNPL-t bármely más megoldás helyett.
Ezek a terméktípusok a legalkalmasabbak a BNPL szolgáltatásra:
- Divatáru
- Könyvek, ide értendő az e-könyveket és hangoskönyveket is
- Sporteszközök és szabadidő tevékenység végzésére alkalmas eszközök, kiegészítők
- Játékok,
- szórakoztató elektronika
- Barkács és kertészeti termékek
- Lakásfelszerelési termékek, kisbútorok
– Üzleti (B2B) BNPL szolgáltatás
A B2B BNPL fizetés vállalkozások között létrejövő szolgáltatás, a vásárló itt nem egy magánszemély, hanem egy társas vállalkozás kell hogy legyen. Olyan webáruházak esetén érdemes bevezetni, ahol vagy B2B kereskedelem folyik, vagy mags a céges vásárlók aránya.
Ilyen szolgáltatást hazánkban jelenleg a PastPay nyújt üzleti ügyfeleinek. Ez a fizetési mód is teljeskörűen integrálva van a Shoprenter webáruház-rendszerbe, ezért a bevezetése egyszerű és gyors feladat. A lakossági BNPL-lel szemben – ahol maximálva van 40 ezer Ft-ban – itt a vásárlás összege akár 5 millió Ft is lehet.
Olvasnál további információt a BNPL szolgáltatásokról? Irány a BNPL.hu, és olvass még egyéb információkat és érdekességeket.
Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni? A codexpress segítséget tud nyújtani a BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben. – Milyen esetekben éri meg bevezetni a halasztott fizetési megoldást? – Milyen előnyökkel számolhatunk a BNPL bevezetést követően? – Milyen termékköröknél várható a legtöbb haszon a BNPL bevezetésével? – Milyen marketing aktivitást érdemes végezni a termék bevezetése kapcsán? – Kit szólítsunk meg a marketing kampányokkal? A Codexpress szaktanácsadója: Folkmann Ferenc, e-commerce szakértő, b2b szakértő, bnpl.hu főszerkesztő email: info@codexpress.hu tel: 20/805-1747 |
Legutóbbi hozzászólások