BNPL fizetési megoldások

Mi az a BNPL fizetési megoldás? (“Vásárolj most, fizess később!)

Egy új fizetési megoldás webáruházakban, mely lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy a megvásárolt termékeket csak később fizessék ki, miután a termék már megérkezett, és akár ki is tudták próbálni.  A bírálat néhány másodperc alatt végbemegy, nem szakítja meg a vásárlási folyamatot, nem kell beküldeni semmilyen extra dokumentumokat sem.

A BNPL szolgáltatás előnyei

  • KÉNYELMES, a megvásárolni kívánt terméket azonnal megrendelheti, fizetni ráér később, átvételt követő 14 napon belül
  • BIZTONSÁGOS, a vásárló még a fizetést megelőzően meggyőződhet arról, hogy pontosan azt az árut kapja meg, amit megrendelt
  • GAZDASÁGOS, ugyanis a BNPL szolgáltatás a vásárló részére nem okoz többletköltséget

A BNPL szolgáltatás a ShopRenter webáruzházakba teljeskörüen integrálva van, ezért annak technikai megvalósítása egyszerű feladat.

Két típusa létezik, az egyik a lakossági másik pedig az üzleti BNPL fizetés.

– Lakossági BNPL szolgáltatás

Magyarországon jelenleg ilyet az Izzypay kínál lakossági ügyfeleknek.

Így segíti a BNPL szolgáltatás a webáruházat

  • Növekszik a vásárlói kosár értéke. Ágazattól, terméktípustól, célközönségtől és sok egyéb paramétertől függően a A BNPL bevezetését követően az átlagos kosárérték 15-85% közötti növekedése tapasztalható (nemzetközi staisztikák). Könnyebbé válik a magasabb értékű termékek értékesítése.
  • Csökken a kosárelhagyók száma: A BNPL bevezetését követően a befejezetlen vásárlások száma  35%-kal csökkent, ami jelentős volumennövekedést eredményezhet.
  • Javul a vásárlói elégedettség és élmény, csökken a lemorzsolódás. A BNPL bevezetése jelentős mértékben hozzájárul a márkahűség kialakulásához és csökkenti az ügyfél lemorzsolódás mértékét. A zökkenőmentes vásárlási élmény 76%-kal növelheti a vásárlás megvalósulásának valószínűségét.
  • Csökken az ügyfélszerzés költsége, elsősorban a „Z” generáció tagjai lesznek fogékonyak erre az újdonságra. A felmérésekben résztvevő „Z” generáció (>1996) tagjainak 44%-a részesítette előnyben a BNPL-t bármely más megoldás helyett. 

Ezek a terméktípusok a legalkalmasabbak a BNPL szolgáltatásra:

  1. Divatáru
  2. Könyvek, ide értendő az e-könyveket és hangoskönyveket is
  3. Sporteszközök és szabadidő tevékenység végzésére alkalmas eszközök, kiegészítők
  4. Játékok,
  5. szórakoztató elektronika
  6. Barkács és kertészeti termékek
  7. Lakásfelszerelési termékek, kisbútorok

– Üzleti (B2B) BNPL szolgáltatás

A B2B BNPL fizetés vállalkozások között létrejövő szolgáltatás, a vásárló itt nem egy magánszemély, hanem egy társas vállalkozás kell hogy legyen. Olyan webáruházak esetén érdemes bevezetni, ahol vagy B2B kereskedelem folyik, vagy mags a céges vásárlók aránya.

Ilyen szolgáltatást hazánkban jelenleg a PastPay nyújt üzleti ügyfeleinek. Ez a fizetési mód is teljeskörűen integrálva van a Shoprenter webáruház-rendszerbe, ezért a bevezetése egyszerű és gyors feladat. A lakossági BNPL-lel szemben – ahol maximálva van 40 ezer Ft-ban – itt a vásárlás összege akár 5 millió Ft is lehet.

Olvasnál további információt a BNPL szolgáltatásokról? Irány a BNPL.hu, és olvass még egyéb információkat és érdekességeket.

Szüksége lenne valakire, akivel a szolgáltatás üzleti és technikai részét át tudná beszélni?
A codexpress segítséget tud nyújtani a BNPL szolgáltatás mind az üzleti vonatkozású, mind pedig technikai jellegű kérdéseiben. 

– Milyen esetekben éri meg bevezetni a halasztott fizetési megoldást?
– Milyen előnyökkel számolhatunk a BNPL bevezetést követően?
– Milyen termékköröknél várható a legtöbb haszon a BNPL bevezetésével?
– Milyen marketing aktivitást érdemes végezni a termék bevezetése kapcsán?
– Kit szólítsunk meg a marketing kampányokkal?


A Codexpress szaktanácsadója: 

Folkmann Ferenc,
e-commerce szakértő, b2b szakértő,
bnpl.hu főszerkesztő
email: info@codexpress.hu
tel: 20/805-1747